اشتباهات طراحی سایت سری 1

اشتباهات طراحی سایت سری 1

طراحی سایت در تبریز

در طراحی سایت اشتباهاتی وجود دارد که در بین طراحان سایت متداول است .اکثر این اشتباهات ناشی از این است که طراحان وب فراموش می کنند که هدف از طراحی وب سایت رفع نیازهای کاربران می باشد.

در این مقاله ما به برجسته ترین اشتباهات در طراحی سایت می پردازیم که توسعه دهندگان و طراحان وب با آن دچار می شوند و راهکارهای برای حل آنها عنوان می کنیم.

1- وجود جعبه جستجو :
وب سایت مانند یک آرشیو از اطلاعات است. صرف نظر از اینکه سایت، سایت شرکت یا یک وبلاگ باشد وجود یک جعبه جستجو ضروری است. بازدید کننده ممکن است به دنبال چیزی باشند که در درون وب سایت مشخص نیست با قرار دادن یک جعبه جستجو در طراحی سایت کاربران به راحتی می توانند به مطالب خود دست یابند.

پیشنهاد:

جستجوگر گوگل راه ساده ای برای شروع می باشد . این کار بازدید کننده را قادر به جستجو به شیوه ای کارآمد می کند .برای قرار دادن فرم جستجوی گوگل کافی است کد زیر را کپی و در سایتتان قرار دهید . تنها کافی است نام وب سایت خودتان را در جای خود قرار دهید .

form action=”http://www.google.com/search” method=”get”><br> <fieldset><br> <input type=”hidden” name=”sitesearch” value=”http://www.hongkiat.com/blog/” /><br> <input type=”text” name=”q” size=”25″ maxlength=”255″ value=”” /><br> <input type=”submit” value=”Search Hongkiat” /><br> </fieldset><br> </form>

2- خوانا نبودن :
این یک عنصر حیاتی از طراحی وب سایت است. طراحی رابط کاربری خوب توجه کاربران را به سرعت جلب می کند .متن سایت باید قابل  خواندن باشند . برخی از وب سایت ها از سبک فونت خاص و عجیبی برای نوشته های خود استفاده می کنند که خواندن آن برای کاربر راحت نیست و باعث می شود کاربر از خواندن این متن خسته شود و سایت را ترک کند .

پیشنهاد:
راه های ساده ای برای بهبود تجربه خواندن کاربران در وب سایت شما وجود دارد. بهتر از فونت های متداول طراحی سایت مانند یکان استفاده کنید .

به رنگ بندی و طرح بندی سایت های بزرگ توجه کنید که چگونه استفاده از رنگ و طرح مناسب موجب خوانایی بیشتر سایتشان شده است. با مشاهده نمونه کارهای تجارت گستر شهریار ( طراحی سایت در تبریز ) نیز می توانید تاثیر رنگ بندی و طرح بندی را مشاهده کنید .

3- طرح بندی نا منظم مطالب

محتوای یک وب سایت موجب ایجاد ترافیک به سایت می شود و چگونگی ساختار محتوای یک سایت عاملی مهم برای موفقیت یا شکست سایت محسوب می شود . برخی از طراحان تنها یک بلوک متن قرار داده و از گذاشتن عنوان ، کلمات کلیدی ، پاراگراف بندی و کارهای دیگری که باعث ساختاردهی به متن می شود غفلت می کنند .

قرار دادن یک عنوان مناسب در مکان مشخص از سایت باعث می شود که کاربر در هر صفحه ای از سایت مکان خود را تشخیص دهد.

قرار دادن نادرست، غیر قابل دسترس،و یا خارج از تاریخ ، محتوا در وب سایت بدترین ساختار یک سایت می باشد. محتوا باید با موضوع کلی وب سایت منطبق باشد . و همچنین اگر صفحه ای در دست ساخت است بهتر است در سایت قرار نگیرد

پیشنهاد:
سازماندهی مناسب محتوا در وب سایت با استفاده از HTML و CSS باید در هنگام طراحی سایت صفحات خود انجام دهید .

فضای خالی به اندازه کافی بین متن و تصاویر خود قرار دهید .
به روز رسانی انجام شود. هدف از به روز رسانی تنها اضافه کردن مطالب جدید نیست .بلکه در حین اضافه کردن اشتباهات و خطاهای قبلی نیز برطرف شود .

4- ناوبری اشتباه :

ناوبری و انتقال در طراحی سایت باید بدون اشتباه باشد . کاربران باید به راحتی قادر به یافتن و رفتن به مکان موردنظر خود شوند. ناوبری های سایت ها یا لینک ها باید از متن سایت مشخص و جدا باشند و همچنین نباید باعث سردرگمی کاربر شوند . همچنین لازم است آدرس آن ها در هنگام طراحی سایت درست وارد شود تا کاربر را دقیقا به مکان مورد نظر هدایت کند.

پیشنهاد:

برای لینک های خود تا حد امکان از استایل مشخصی استفاده کنید . در سایت های شخصی می توان از روش های خلاقانه تری برای این منظور استفاده کرد اما طراحی سایت شرکت و صاحبان کسب و کار باید از وضوح بیشتری برخوردار باشند .به خاطر داشته باشید اگر کاربران برای رسیدن به لینک مورد نظر خود نیاز به بیش از 3 کلیک داشته باشند بلافاصله سایت شما را ترک خواهند کرد.

جلسه مشاوره ی رایگان

یک جلسه مشاوره ی رایگان مهمان ما باشید.

در این جلسه تمام نیازهای شما را بررسی میکنیم.

کنار شما هستیم تا بهترین تصمیم ها را با هم بگیریم.

با ما تماس بگیرید:

041-33355073

از طریق واتساپ با ما در ارتباط باشید:

    09145269199

× مشاوره رایگان از طریق واتساپ