اصطلاحات اولیه در طراحی وب سایت 2

اصطلاحات اولیه در طراحی وب سایت 2

طراحی سایت

اصطلاحات اولیه ای در طراحی وب سایت وجود دارد که دانستن آنها هم برای کسانی که به طراحی وب سایت مشغولند و هم برای کسانی که یک سایت طراحی شده دارند لازم و ضروری است. در مقاله “اصطلاحات اولیه در طراحی وب سایت 1” تعدادی از آنها را بیان کردیم و در این مقاله به ادامه آن می پردازیم.

SEO (بهینه سازی سایت برای موتور های جستجو):

به فرآیند بالا بردن رتبه وب‌سایت ها در موتورهای جستجوی وب (مانند Google.com)  SEO گفته می‌شود. SEO فرآیندی تقریبا پیچیده می باشد که مستلزم تجربه بالایی می باشد .

تجارت گستر شهریار در این زمینه دارای تخصص و تجربه می باشد . نمونه بهینه سازی سایت های تجارت گستر را در سایت می توانید مشاهده فرمایید .

Page Rank (پیج رنک) :

پیج رنک امر مهمی در طراحی وب سایت می باشد و فاکتوری است که میزان اهمیت یک صفحه را نشان می دهد .این سیستم انحصارا مربرط به گوگل می باشد و دارای مقداری بین 0-10 می باشد که بالاتر بودن این مقدار نشان دهنده اهمیت بالای سایت و قرار گرفتن در رتبه های بالاتر می باشد .

Keyword (کلمات کلیدی):
بــه واژه ها ی مهم (کلیدی) هر صفحه در طراحی وب سایت  گفته می شود. به عبارت دیگر کلماتی که می خواهیم با آنها رتبه های بالاتری کسب کنیم

Link (لینک ):
پیوند در طراحی سایت در واقع پل ارتباطی بین دو صفحه است. به کمک پیوند ها  می توان از یک صفحه به صفحه دیگر رفت.

META Description :
META Description عبارتی است که در توصیف نوشته یا برگه نوشته می شود یا به عبارتی دیگر توصیفی مختصر از صفحه برای موتور های جستجو . META Description های جذاب تاثیر مثبتی بر سئو دارند.

META Keywords :
کلمات کلیدی صفحه در اختیار موتورهای جستجوگر قرار داده می شود. تمامی کلماتی که به موضوع اصلی سایت و آن نوشته مربوط هستند .

Directory یا دایرکتوری:
نوعی از موتورهای جستجو وجود دارد که اطلاعات پایگاه داده آنها توسط افراد یا ویراستاران  انجام می شوند مدیران سایت های مختلف لینک سایت خود را در آن ثبت می کنند ، ویراستاران آن را بررسی کرده و در صورت مورد تایید بودن آن را در گروه موضوعی خاص خود قرار می دهند.

cms (سیستم مدیریت محتوا) :

سیسستم مديريت محتوا يک برنامه  است که امکان انتشار، ويرايش و مديريت محتوا، سازماندهي، حذف و همچنين نگهداري از طريق يک رابط مرکزي فراهم مي کند.  سیستم مدیریت محتوا در طراحی سایت ، دارای محیطی بسیار ساده و کاربردی مشابه با نرم افزار word می باشد . و با داشتن دانشی مختصر در باره طراحی وب سایت می توان سایت های حرفه ای را پیاده سازی کرد.

در این مقاله تا حد امکان تلاش شده تا معانی واژه ها به زبان ساده بیان شود اصطلاحات دیگری نیز در طراحی وب سایت وجود دارد امید است دانستن آنها باعث شوند دیدی بازتر به مقوله طراحی سایت داشته باشید . همچنین برای آشنایی بیشتر با مفاهیم طراحی سایت در تبریز می توانید با تجارت گستر شهریار در ارتباط باشید .

جلسه مشاوره ی رایگان

یک جلسه مشاوره ی رایگان مهمان ما باشید.

در این جلسه تمام نیازهای شما را بررسی میکنیم.

کنار شما هستیم تا بهترین تصمیم ها را با هم بگیریم.

با ما تماس بگیرید:

041-33355073

از طریق واتساپ با ما در ارتباط باشید:

    09145269199

× مشاوره رایگان از طریق واتساپ