تصاویر در طراحی سایت

تصاویر در طراحی سایت

طراحی سایت در تبریز

امروزه تصاویر در طراحی سایت از ملزومات یک سایت به شمار می رود هم موجب زیبایی و جذابیت سایت می شود و هم در فهم مطالب موثر می باشد . بنابراین انتخاب یک عکس مناسب در طراحی وب سایت ضروری می باشد .نیازی نیست حتماً عکس هایی که در طراحی سایت استفاده میکنید توسط خودتان گرفته شده باشد، عکسهای زیادی در سایتهای رایگان مانند flicker-I stock photo قابل دسترسی  می باشد.در انتخاب تصاویر باید به چند نکته توجه کنیم که در ادامه بیان شده است .

ابعاد و اندازه تصویر : اندازه و سایز تصاویر به کار گرفته شده از مهمترین مباحث در طراحی سایت است و بسته به نوع سایت و هدف آن دارای اندازه های متفاوتی می باشد . اندازه ی تصاویر نباید از مقدار معین کوچکتر باشد تا کیفیت آن از بین برود ، همچنین اندازه آن نباید از مقدار معینی بزرگتر باشد زیرا این کار موجب افزایش کلی حجم سایت شده و سرعت لود سایت که یکی از عوامل مهم رتبه بندی سایت ها می باشد را بالا می برد . این نکته را بالاخص در مورد تصاویر صفحه اول باید در نظر گرفت .

حجم تصاویر در طراحی سایت : به حجم تصاویر در طراحی سایت هم باید توجه ویژه ای داشت نرم افزار ها و سایت های زیادی برای کاهش حجم تصاویر وجود دارند که می توان بدون کاهش کیفیت ، حجم آنها را کاهش داد. یکی از بهترین نرم افزارها در این زمینه فتوشاپ می باشد که می توان از قابلیت Save for web & Devices استفاده کرده و کیفیت مد نظر خود را انتخاب کرد .سایت های بسیاری هم در این زمینه وجود دارند که گاها به جای فتوشاپ استفاده می شود مثلا در مورد تصاویر با فرمت  png نرم افزار فتوشاپ نمیتواند به خوبی عمل کند به همین علت می توان از سایت tinypng برای این منظور استفاده کرد .

فرمت تصاویر در طراحی سایت: مرورگر ها تنها از چند نوع فرمت برای تصاویر پشتیبانی می کنند بنابراین در انتخاب تصاویر باید فرمت آنها را هم مد نظر گرفت . مرورگر ها عموما از فرمت های  GIF , JPG , PNG پشتیبانی می کنند .

فرمت jpg

فرمت jpg  از روش فشرده سازی تصاویر استفاده می کند. کاهش اندازه و حجم تصاویر با این فرمت موجب کاهش کیفیت تصاویر می شود بنابراین این کاهش اندازه باید در حد استاندارد باشد و تاثیر کمی بر روی کیفیت تصاویر بگذارد. 

فرمت png

فرمت png  اغلب برای طراحی لوگو و برخی ازتصاویری که نیاز است در آن ها رنگ پس زمینه سایت نیز مشاهده شود ، مورد استفاده قرار می گیرد. در این فرمت در هنگام فشرده سازی تصاویر ، کاهش اندازه و حجم آن ها کیفیت خود را خیلی کم از دست می دهد به همین دلیل این فرمت تصویری جزو بهترین ها برای طراحان و توسعه دهنده گان وب به حساب می آید.این قالب تصویری در دو کیفیت متفاوت PNG8 و PNG24  در طراحی سایت مورد استفاده قرار می گیرد.

فرمت png

فرمت png از یک بازه ی محدود ۲۵۶ تایی برای نمایش تصاویراستفاده می کند که به علت کاهش بیش از اندازه ی کیفیت هنگام فشرده سازی و کاهش اندازه ی تصاویر به ندرت مورد استفاده قرار می گیرد. از کاربرد های مهم این فرمت در طراحی سایت ساخت تصاویر متحرک با حجم کم می باشد.

نام عکس : از جمله مواردی که در سئو سایت مفید می باشد نام تصاویر می باشد استفاده از کلمات کلیدی در نام تصاویر تاثیر بسزایی در بهینه سازی تصاویر خواهد داشت برای مثال انتخاب نام “12345RR.JPG” به بهینه سازی عکسهای وب سایت شما کمکی نخواهد کرد.

صفت alt تصاویر در طراحی وب سایت: صفت alt  برای مواقعی که تصویر به علت سرعت پایین اینترنت یا هر دلیل دیگری نمایش داده نشود ، استفاده می شود و به جایی تصویر کلمه نوشته شده نمایش داده می شود. موتور های جستجو تصاویر را همانطور که ما می بینیم نمی بینند بلکه آنها تصاویر را  همانند صفت alt یا کلمه جایگزین می بینند بنابراین بهتر است برای تمامی تصاویر خود کلمه جایگزین مناسب و مربوط به کلمه کلیدی خودتان انتخاب کنید تا در بهینه سازی و سئو سایتتان تاثیر مثبتی داشته باشد .

در صورت نیاز به مشاوره و راهنمایی در زمینه طراحی سایت در تبریز با شماره 04133368313 تماس بگیرید.

جلسه مشاوره ی رایگان

یک جلسه مشاوره ی رایگان مهمان ما باشید.

در این جلسه تمام نیازهای شما را بررسی میکنیم.

کنار شما هستیم تا بهترین تصمیم ها را با هم بگیریم.

با ما تماس بگیرید:

041-33355073

از طریق واتساپ با ما در ارتباط باشید:

    09145269199

× مشاوره رایگان از طریق واتساپ