قوانین نانوشته گوگل

طراحی سایت در تبریز

در ایران قرار گرفتن سایت در صفحه اول بیش از اندازه مهم است و همه مدیران سایت ها اهتمام ویژه ای دارند تا سایت خودشان را به صفحه اول گوگل برسانند. به همین سبب بسیار مهم است که چگونه می توان به صفحه اول گوگل راه یافت. در این نوشته  به قوانین نانوشته گوگل و نکته هایی را برای رسیدن به صفحه اول گوگل و قرار گرفتن در رتبه های نخست صفحه اول می پردازیم.

– برای سایت های که مورد اعتماد گوگل قرار دارند فاکتورهای منفی می توانند خنثی شوند یا اثر مثبت داشته باشند.یعنی این گونه سایت ها حتی اگر از قوانین گوگل پیروی نکنند هم ، فاکتورهای منفی بر آنها تاثیری نداشته یا گاهی تاثیر مثبتی هم خواهد داشت. به عنوان مثال اگر یک سایت قدیمی و مورد اعتماد، شروع به خرید بک لینک می کند ممکن است رشد پیدا کند  و خرید بک لینک که از نظر گوگل کاری خلاف قوانین است و موجب افت می شود، اثر مثبت برای این سایت داشته باشد! این عمل باعث می شود مدیران سایت های دیگر بابررسی این کار احساس کند خرید بک لینک خوب است و برای انجام این کار ترغیب شوند.اما هنگامی که مانند آن سایت این کار را انجام دهند یا نتیجه  مثبتی مشاهده نکنند یا گاها نتیجه ی عکسی هم داشته باشد.مبحث سئو پیچیده تر  و وسیع تر از این است که آن را در چند بک لینک و عنوان، لینک داخلی، تگ ها و محتوا خلاصه می کردید.

– یکی از قوانین گوگل این است که سایت قدیمی، را نباید خیلی راحت پایین آورد و خیلی راحت تر از بقیه هم باید بالا آورد!
گوگل برای پیشکسوت ها ارزش زیادی قائل است.به همین دلیل است که گاها سایت های قدیمی را می بینید، که نه محتوا و on page seo قوی دارند نه لینک های قوی.اما در رتبه های بالایی قرار دارند.به طور کلی یک سایت تازه تاسیس ممکن است با 20کار منفی حذف شود، در صورتی که یک سایت پیشکسوت با ۱۲۰ فاکتور منفی به سرنوشت سایت جدید حذف شده دچار شود و ۵۰ فاکتور مثبتی که در سایت تازه تاسیس، ۵۰ رتبه آن را افزایش می دهد، برای یک سایت پیشکسوت ۵ فاکتور مثبت ممکن است منجر به رشد ۵۰ رتبه ای او شود.

– من به خاطر وب مسترانم معروف شده ام!
گوگل از اینکه وب مستران و در کل انسان های زیادی برای دستیابی به صدر نتایجش، دست و پا بزنند و تلاش کنند، خوشحال می شود.چرا که موجب قدرت گرفتن او بیش از پیش می شود.پس تا حدودی هم سعی می کند وب مستران و صاحبان وب سایت ها را مجذوب خود نگه دارد.گوگل به خوبی می داند که اگر وب مستران از او نا امید شوند، قدرتش رو به زوال خواهد رفت و بینگ و یاهو خیلی زود می توانند، پیروز رقابت شوند.گوگل به خوبی می داند دلیل موفقیتش این بوده است که وب مستران و صاحبان وب سایت ها به او علاقه مند شده اند.گوگل هم دوست ندارد به آن شدت وب مستران و سئوکاران را از خود براند.گوگل سعی می کند جستجو کننده و وب مستر را همزمان حفظ کند.
– ما در حال هوشمند تر شدنیم در عین حال می دانیم اسپمر ها هم هوشمند تر می شوند.
هیچ وقت در طول تاریخ بشر، هیچ چیز به کمال نرسیده است! در دنیای امنیت، همانطور که امنیت اطلاعات ، رشد می کند و قوی می شود، هکر های جدید و راه های نفوذ هم پدیدار می شوند.شرکت مایکروسافت، یکی از قطب های غیر سورس باز دنیای کامپیوتر و اینترنت و نرم افزار و سیستم عامل، همواره می گوید با من بروز باشید تا ایمن بمانید.مدام برای شما آپدیت های امنیتی لیست می کند.
تمام این موارد برای گوگل هم صدق می کند. گوگل هوشمند می شود و بقیه هم هوشمندتر می شوند. روش های جدید برای دور زدن گوگل پدیدار می شود.هیچ شرکت بزرگ جهانی ادعا نکرده است که از بقیه جلو ترست  و جلوتر خواهد ماند گوگل هم از این قاعده مستثنی نیست .
– بسیاری از گزارش های اسپم، توسط رقبا انجام می شود.
بسیار واضح است.گوگل هم مانند من و شما می داند که کسی که گزارش می دهد که سایت x این کار اسپم یا مخالف قوانین گوگل را کرده است، ممکن است رقیب آن سایت باشد.گوگل هم در مقام قضاوت ننشسته است.لذا به صرف گزارش کردن، سایت متخلف، جریمه نمی شود و شاید رشد هم یابد!
– بسیاری از کارهای کلاه سیاه و سئو منفی توسط رقبا انجام می شود.
گوگل می داند که رقبا، برای پایین بردن رقیبشان شروع به سئوی منفی برای رقیبشان می کنند.برای مثال در یک هفته ۵۰۰۰ لینک در کامنت بلاگ ها با یک عبارت خاص قرار می دهند! اما بسیاری از اوقات این کارها اثر خوب هم دارد و یا بی اثر است! به هیچ وجه منظور این نیست که این کارها موجب افت یا رشد رقیب می شود.صرفا زاویه ای است که شما باید از آن به موضوع نگاه کنید.
-گوگل همیشه سعی می کند، خیلی الگوریتم خود را باز نکند و همیشه همه چیز را در حالت ابهام باقی بگذارد.
آنها سعی می کنند، به گونه ای عمل کنند که وب مستران و سئوکاران ، نتوانند ، الگوریتم ها و حساسیت های آنها  را تشخیص دهند تا اسپمر ها اطلاعات کمتری برای به دست آوردن راه حل، برای دور زدن آنها داشته باشند.
– هدف اصلی گوگل افزایش درآمد و تجارت است
گوگل همیشه سعی می کند در راهبرد تجارت خود، همه جوانب را در نظر بگیرد.مثل جذب وب مستران و خیلی موارد دیگر.اما گوگل هم مثل هر تجارت اینترنتی دیگری، یک شرکت است که سود و یا جلوگیری از کاهش سود یا توقف سود، برای او بسیار مهم است.لذا هر زمان که صلاح ببیند، برای رسیدن به سود بیشتر یا پیشگیری از کاهش سود، هر کاری که لازم باشد انجام می دهد و دلش به حال تجارت شما نمی سوزد و به حرف هایی که درباره اش زده خواهد شد، بی تفاوت می شود.لذا پرستش گوگل، کار درستی نیست!

مبحث سئو و طراحی سایت مبحث پیچیده ای است که نیاز به افراد حرفه ای در این زمینه دارد برای مشاوره و راهنمایی بیشتر در زمینه سئو و طراحی سایت در تبریز با این شرکت تماس بگیرید.

جلسه مشاوره ی رایگان

یک جلسه مشاوره ی رایگان مهمان ما باشید.

در این جلسه تمام نیازهای شما را بررسی میکنیم.

کنار شما هستیم تا بهترین تصمیم ها را با هم بگیریم.

با ما تماس بگیرید:

041-33355073

از طریق واتساپ با ما در ارتباط باشید:

    09145269199

× مشاوره رایگان از طریق واتساپ