اطلاعات در مورد نقشه سایت

اطلاعات در مورد نقشه سایت

 

طراحی وب سایت در تبریز

نقشه سایت چیست؟
در طراحی سایت نقشه سایت یک فایل است که در آن شما می توانید صفحات وب سایت خود را به گوگل و دیگر موتورهای جستجو نمایش دهید و محتوای سایتتان را در قالب یک لیست ارائه دهید و با این کار باعث شوید خزنده وب موتور جستجوی گوگل یا Googlebot هوشمندانه تر به خزیدن سایت شما بپردازند.

نقشه سایت یک ابرداده ارزشمند است که اطلاعاتی در مورد یک صفحه وب ، زمانی که صفحه بروز شد ، تغییرات صفحه و اهمیت صفحه را می توان در آن ارائه داد .

شما می توانید یک نقشه سایت در مورد انواع خاصی از محتوای صفحات خود را، از جمله فیلم، تصویر و محتوای تلفن همراه و … ارائه کنید .

برای مثال نقشه سایت تصاویر می تواند شامل تصویر ، موضوع ، نوع و … و نقشه سایت ویدئو شامل زمان اجرا ویدئو ، دسته ، سن مناسب و.. باشد .

آیا در طراحی وب سایت به نقشه سایت نیاز است ؟

اگر صفحات سایت شما به درستی طراحی شده است و قابل دسترس است خزنده گوگل می تواند آن را کشف و ایندکس کند .با این حال داشتن یک نقشه سایت می تواند کار خزنده را بهبود ببخشد و شانس ایندکس شدن را افزایش دهد. مخصوصا اگر سایت شما ویژگی های زیر را داشته باشد نیاز به نقشه سایت در طراحی سایت لازم می شود :

1- سایت شما بزرگ است در نتیجه احتمال اینکه خزنده گوگل از ایندکس صفحات جدید یا صفحات تازه به روز شده چشم پوشی کند ، وجود دارد .

2- سایت شما دارای یک آرشیو بزرگ از صفحات محتوا است که جداهستند یا به خوبی با هم ارتباط ندارند .اگر صفحات شما به طور طبیعی با هم ارتباط ندارند و مرجع هم نیستند با ارائه یک نقشه سایت می توانید اطمینان حاصل کنید که گوگل از برخی از صفحات شما چشم پوشی نمی کند .

3- سایت شما جدید است و لینک های خارجی کمی به آن وجود دارند . گوگل و دیگر خزنده های وب ، توسط لینک از یک صفحه به صفحه دیگر می خزند در نتیجه اگر هیچ سایتی به سایت شما لینک نداده باشد ممکن است گوگل صفحات شما را ایندکس نکند .
استفاده از یک نقشه سایت تضمین نمی کند که تمام موارد در نقشه سایت شما ایندکس خواهد شد با این حال داشتن یک نقشه در طراحی سایت باعث بهبود عملکرد خزنده گوگل خواهد شد و برای این کار هم گوگل هیچ گاه شما را جریمه نخواهد کرد .

برای ارائه نقشه سایت سایت ها و افزونه های زیادی وجود دارد نمونه ای از سایت های معتبر در زیر بیان شده اند .

https://www.xml-sitemaps.com

https://code.google.com/archive/p/googlesitemapgenerator

phpSitemapNG

بعد از ساخت نقشه سایت به سایت وبمستر رفته و با اکانت جیمیل خود وارد شده و سپس به قسمت crawel و زیر منوی sitemaps رفته و با زدن دکمه Add/Test Sitemap آدرس نقشه سایت خود را وارد می کنیم.

اگر به راهنمایی بیشتری نیازی دارید با تجارت گستر شهریار ( طراحی وب سایت در تبریز ) تماس بگیرید.

جلسه مشاوره ی رایگان

یک جلسه مشاوره ی رایگان مهمان ما باشید.

در این جلسه تمام نیازهای شما را بررسی میکنیم.

کنار شما هستیم تا بهترین تصمیم ها را با هم بگیریم.

با ما تماس بگیرید:

041-33355073

از طریق واتساپ با ما در ارتباط باشید:

    09145269199

× مشاوره رایگان از طریق واتساپ