5 نکته در مورد تاثیر شبکه های اجتماعی در seo

5 نکته در مورد تاثیر شبکه های اجتماعی در seo

وضعیت سئو در طراحی وب سایت نشان می دهد که چگونه این رشته در طول چند سال گذشته در پاسخ به ، به روز رسانی الگوریتم گوگل و افزایش تاثیر محتوا به عنوان پادشاه ،تکامل یافته است. امروزه شرکت ها و سازمان ها نیز به تاثیر شبکه های اجتماعی در سئو و بهینه سازی طراحی وب سایت  پی برده و در گزارش بازاریابی 2013 Econsultancy ، حدود 74% از شرکت ها و 82 % از سازمان های مورد مطالعه بیان کردند که رسانه های اجتماعی به میزان زیادی با سئو یکپارچه شده اند.

طراحی سایت در تبریز
تنها دو ماه پس از گزارش Econsultancy ، مت کاتز ویدیویی منتشر کرد و اعلام کرد که معیارهای فیس بوک و توییتر را دوست دارد زیرا نشان دهنده قدرت و نفوذ یک برند می باشد ولی تاثیری در رتبه بندی سایت ندارد.
در این مقاله در سایت تجارت گستر شهریار ( طراحی وب سایت در تبریز ) به میزان ارتباط بین شبکه های اجتماعی و seo پرداخته و به این نکته می پردازیم که چگونه بازاریابان سئو روی رسانه های اجتماعی تمرکز کنند .

5 نکته در مورد تاثیر شبکه ها در رتبه بندی سایت

1. لینک های اجتماعی ممکن است در رتبه بندی سایت تاثیر داشته باشند؟
آیا در نظر گوگل لینک هایی که در حساب های شبکه های اجتماعی منتشر می شوند بک لینک معتبری است ؟ هنگامی که یک پست وبلاگ در توییتر منتشر می شود و به سایت لینک می دهد در افزایش رتبه سایت تاثیر گذار است ؟
بسیاری از بازاریابان معتقدند که لینک به وب سایت خود از طریق حساب های رسانه های اجتماعی تأثیر عمده ای بر رتبه بندی طراحی سایت دارد. مشاور بازاریابی Brian Honigman در مورد این زمینه بیان می کند :

امروزه، لینک ها به طور عمده از طریق توسعه محتوای اصلی که در سایت منتشر شده در سراسر رسانه های اجتماعی به اشتراک گذاشته می شوند . لینک به مطالب خود در فیس بوک، توییتر، لینکداین، گوگل پلاس، یوتیوب و دیگر شبکه های اجتماعی ، به موتورهای جستجو کمک می کند تا متوجه معتبر بودن سایت شوند و بدانند که سایت در مورد چه عباراتی و کلمات کلیدی مناسب است .
کاتز در ویدئو 2014 به طور شفاف در مورد عدم تاثیر سیگنال های اجتماعی در الگوریتم جستجو گفت، او در این ویدیو می گوید که گوگل در وب سایت های اجتماعی مانند هر سایت دیگری می خزد ، و صفحات فیس بوک و توییتر مانند هر صفحه دیگری است که در فهرست ما وجود دارد .
با توجه به این بیانات می توان نتیجه گرفت اقتدار یک حساب اجتماعی به طور مستقیم در رتبه سایت تاثیر گذار نیست اما وجود لینک در رسانه های اجتماعی به سایت می تواند به عنوان یک بک لینک خوب در رتبه بندی سایت تاثیر دارد.

2- رتبه پروفایل رسانه های اجتماعی در موتورهای جستجو
با توجه به اینکه رسانه های اجتماعی ممکن است تاثیری روی رتبه صفحه وب داشته باشند یا نه .اما پروفایل های رسانه های اجتماعی قطعا نتایج جستجو را تحت تاثیر قرار داده و دارای رتبه های خوبی در نتایج جستجو خواهند بود .برای مثال با جستجو گلد استیل که یکی از نمونه های بهینه سازی و طراحی سایت در تبریز توسط تجارت گستر شهریار می باشد پروفایل اینستاگرام این شرکت نیز در رتبه بالا مشاهده می شود .

طراحی سایت در تبریز
پروفایل رسانه های اجتماعی احساس شخصی را بیشتر از صفحات وب بیان می کند و و یک راه عالی برای شناخت و آشنایی بیشتر از شرکت است . و کاربران هنگامی که روی یک موضوع تحقیق می کنند به طور معمول به فیسبوک و تویتر نیز سر زده و بالا بودن رتبه پروفایل شبکه های اجتماعی موجب کلیک بیشتر روی آنها و در ادامه مراجعه به سایت اصلی می شود .
نتیجه:
هیچ شکی نیست که پروفایل های اجتماعی موجب انتشار راحت تر مطالب شما به گوگل و به خصوص به افرادی که به دنبال شما هستند ، می شوند. حضور در چند کانال اجتماعی فعال می تواند تجربه آشنا شدن با نام تجاری شما را برای دیگران به ارمغان بیاورد .همچنین بهینه سازان سایت همواره باید توجه کنند که پروفایل گوگل پلاس یک شرکت ممکن است اولین چیزی باشد که یک جستجوگر می بیند بنابراین همواره باید در بروزرسانی و جذابیت آن تلاش کنند.

3- رسانه های اجتماعی همانند یک موتور جستجو
امروزه، مردم نه تنها در گوگل و بینگ ، به جستجو می پردازند بلکه در رسانه های اجتماعی نیز برای پیدا کردن آنچه به دنبال آن هستند تلاش می کنند . به همین دلیل باید به بهینه سازی پروفایل های رسانه های اجتماعی خود نیز توجه کرد و در پروفایل خود به طور کامل در مورد برنامه و حوزه فعالیت خود توضیح داد و همچنین به طور مثال در اینستاگرام از هشتگ و طبقه بندی برای معرفی بیشتر خود استفاده کرد . همچنین همان طور که گفته شد کاربران ممکن است برای تحقیق در مورد شرکت شما نام شما را در شبکه های اجتماعی جستجو کرده و میزان فعالیت شما در رسانه ها را بررسی کنند .
در ادامه به برخی از آمارهای جستجو در رسانه ها می پردازیم :
در سال 2010، 19 میلیارد جستجو در ماه در توییتر انجام شد.
در سال 2012، 1 میلیارد جستجو در روز در فیس بوک انجام شد.
در مارس 2010، 3.7 میلیارد جستجو در یوتیوپ انجام شد و 100 ساعت ویدیو در هر دقیقه آپلود شد .
نتیجه :
شرکتها باید مفهوم سئو را وسعت ببخشند و علاوه بر توجه به موتورهای جستجو (گوگل و بینگ و …) به موتورهای جستجو شبکه های اجتماعی نیز توجه ویژه ای کنند .

در این مقاله به سه نکته به طور کامل پرداخته شده دو نکته مهم دیگر در نوشته ی دیگری در سایت تجارت گستر شهریار ( طراحی وب سایت در تبریز ) پرداخته شده که مطالعه این نکات کمک بسیاری به شما در بهینه سازی می کند برای مشاوره بیشتر در زمینه طراحی سایت در تبریز با 04135576835 تماس بگیرید .