اهمیت پیج رنک گوگل در طراحی سایت

اهمیت پیج رنک گوگل در طراحی سایت

pagerank

با گسترس پیچیدگی ها و پیشرفت روز به روز تکنولوژی موفقیت در طراحی سایت یا وبلاگ هم به همان نسبت مشکل ترشده است. به همین علت مجموعه عواملی که آن را این روزها (seo (Search Engine Optimization می نامند،  در جلب مخاطبان و در نتیجه موفقیت بیشتر طراحی وب سایت سهم عمده ای دارند، یکی از مهم ترین فاکتورها در مبحث طراحی وب سایت و سئو سایت  پیج رنک (PageRank) نام دارد که عموما آن را به پیج رنک گوگل می شناسند، در این نوشته به این موضوع و اهمیت آن در طراحی سایت می پردازیم.

پیج رنک چیست؟

پیج رنک ابتدا توسط موتورجستجوی گوگل به کار گرفته شد اما امروزه بیشتر موتورهای جستجوی معروف کم و بیش از آن پشتیبانی می کنند. به همین علت پیج رنک را  عموما پیج رنک گوگل می نامند .

در بیانی ساده پیج رنک (PageRank) سیستمی است که با الگوریتم های پیچیده میزان نفوذ و قدرت یک صفحه وب رامی سنجد . این سنجش براساس معیارهایی که معمولا بر میزان لینک های ورودی به سایت تکیه دارد، محاسبه می شود و امتیازی برای آن صفحه در نظر می گیرد این امتیاز در موتور جستجوی گوگل بین 0 تا 10 است و هر چه این مقدار بالاتر باشد نشان دهنده پیج رنک بالاتر برای آن سایت می باشد.

پیج رنک سایت ها ثابت نمی ماند، در واقع گوگل هر چند ماه یک بار در اینترنت جستجو می کند و رنک صفحات را کم و زیاد می کند.
معتبرترین سایت‌های اینترنتی اعم از گوگل، یاهو، W3.ORG، نیویورک تایمز، MSN، بلاگر و چندین و چند سایت دولتی و غیر دولتی دیگر دارای نمره 9 یا 10 می باشند که دارنده بیشترین رنک پیج در اینترنت می باشند.

هر چه یک سایت پیج رنک بالاتری داشته باشد احتمال نمایش آن در نتایج جستجو بیشتر است به بیان دیگر هنگامی که یک کلمه  را در گوگل سرچ میکنیم در نتایج ابتدا سایتی را مشاهده می کنیم که پیج رنک بالاتری نسبت به رقبا دارد.

 

نحوه محاسبه پیج رنک چگونه است؟
محاسبه پیج رنک بر اساس ارزش لینک های ورودی از سایت یا وبلاگ ها انجام می شود، به فرض اگر صد صفحه با پیج رنک 0 شما را لینک کنند، شاید ارزش آن با دریافت یک لینک از یک صفحه با پیج رنک 2 معادل باشد، بنابراین می توان گفت مهم تر از تعداد سایت هایی که به سایت ما لینک میدهند ، کیفیت و پیج رنک بالاتر آن سایت ها می باشد.البته هر چه تعداد لینک ها بیشتر باشد بهتر است.در ضمن، صفحاتی که به تعداد زیادی لینک خروجی می دهند، به همان نسبت ارزش لینک هایشان کاهش می یابد، به فرض اگر سایتی پیج رنک 6 داشته باشد اما به تعداد زیادی صفحه دیگر لینک خروجی دهد، ارزش آن برابر با سایت مشابه نیست که مثلا تنها به چند لینک بسنده کرده است .

چگونه از پیج رنک سایت یا وبلاگ خود مطلع شویم؟
بهترین توصیه ای که می شود در این خصوص کرد، استفاده از نوار ابزار (تولبار) گوگل است که به صورت پلاگین هایی بر روی مرورگرهای مختلف قابل نصب است، مثلا مرورگر فایرفاکس یا گوگل کروم امکانات خوبی در این خصوص در اختیارتان می گذارند؛

پیج رنک چقدر اهمیت دارد؟
بررسی این امر بحث پیچیده ای می باشد. مدتها پیش که این تکنولوژی توسط گوگل در طراحی وب سایت به کار گرفته شد، اهمیت آن خیلی بیشتر از زمان حاضر بود، طوری که اهمیت زیاد این موضوع باعث به وجود آمدن  بازار سیاه بین صاحبان رنک بالا و مشتاقان کسب رنک بالاتر شد، اما با گذشت زمان و پیشرفت گوگل و به وجودآمدن الگوریتم های محاسبه، اهمیت پیج رنک رو به سوی هوشمندتر شدن پیش رفت و امروزه صرف دریافت یک لینک از یک سایت معتبر به خودی خود عامل تعیین کننده نیست، بلکه یکی از فاکتورهای موفقیت محسوب می شود، از طرفی صفحاتی که به طور غیر عادی افزایش لینک دریافتی دارند  ممکن است از طرف گوگل شناسایی و از لیست جستجو حذف گردنند، پس بهتر است به جای استفاده از حقه های بی ارزش ، در جهت ایجاد محتوای مناسب و جدید و جلب بازدید کنندگان حقیقی تلاش کنیم .

چگونه می توانیم پیج رنک خود را افزایش دهیم؟
عوامل زیادی در این زمینه دخیل هستند ،از جمله محتوای مناسب ، رعایت استاندارد های طراحی سایت درکدنویسی ، استفاده از کلمات کلیدی مناسب و متاتگ ها و … که مسلما با پیشرفت روز به روز وپیچیده تر شدن الگوریتم ها این امر کار ساده ای نیست و به تخصص و تجربه ی کافی در زمینه طراحی وب سایت نیازمند است .شرکت تجارت گستر شهریار با بهره گیری از تجربه متخصصان مجرب در زمینه طراحی وب سایت در تبریز پیشتاز می باشد. بنابراین اگر دراین زمینه تسلط کامل ندارید و برای مشاوره در زمینه طراحی سایت در تبریز  با شماره های 04133368313  تماس بگیرید.

جلسه مشاوره ی رایگان

یک جلسه مشاوره ی رایگان مهمان ما باشید.

در این جلسه تمام نیازهای شما را بررسی میکنیم.

کنار شما هستیم تا بهترین تصمیم ها را با هم بگیریم.

با ما تماس بگیرید:

041-33355073

از طریق واتساپ با ما در ارتباط باشید:

    09145269199

× مشاوره رایگان از طریق واتساپ