اشتباهات طراحی سایت سری 2

اشتباهات طراحی سایت سری 2

طراحی وب سایت در تبریز

در مقاله ” اشتباهات طراحی سایت سری 1تجارت گستر شهریار ( طراحی وب سایت در تبریز )به برخی از اشتباهات که بین طراحان سایت متداول بود پرداختیم . در این مقاله نیز این بحث را ادامه داده و اشتباهات دیگری را مطرح می کنیم که توجه به آنها می تواند به بهبود طراحی سایت شما کمک شایانی کند.

1- رابط کاربری نامناسب :

خلاقیت به کار برده در طراحی سایت باید به اندازه باشد .برخی از طراحان در هنگام طراحی وب سایت از طرح های مختلف برای هر صفحه وب سایت خود استفاده می کنند.و این امر می تواند برای کاربر گیج کننده و آزاردهنده باشد .مهم نیست که این کار چقدر برای طرح سایت جذاب باشد . این کار باعث می شود کاربران به زودی سایت را ترک کنند.

پیشنهاد :

استفاده از یک قالب استاندارد برای سایت و دارای لینک به قسمت های مهم سایت برای کاهش گیج کنندگی سایت

طراحی سایت زیبا و ساده که موجب سردرگمی کاربران نشود.

2- وضوع و اندازه استاندارد صفحه نمایش

مطمئنا طراحی سایتی که بازدید کننده را مجبور به اسکرول (پیمایش ) صفحه به صورت افقی کند برای کاربر رضایت بخش نخواهد بود . این یک نکته مهم در طراحی وب سایت مدرن می باشد. یک طراحی سایت خوب باید سایت را در اکثر صفحه نمایش ها با ابعاد متفاوت به درستی نمایش دهد .

پیشنهاد:

متناسب کردن طراحی سایت برای هر اندازه صفحه نمایش مطمئنا کاری سخت می باشد . به ویژه هنگامی که بازدید کنندگان  زیادی در حال حاضر از گوشی های موبایل و نوت بوکبرای گشت و گذار در اینترنت استفاده می کنند. اما با توجه به پیشرفت های جدید در حوزه طراحی وب سایت که تجارت گستر شهریار ( طراحی وب سایت در تبریز ) نیز از این امکانات در طراحی سایت های خود بهره می برد این امر تا حد زیادی امکان پذیر شده است .

در این زمینه می توانید از سایت های گوگل آنالیز و w3 کمک بگیرید .

3- پیچیدگی فرم ثبت نام
پیچیدگی فرم ثبت نام یکی دیگر از اشتباهات طراحی سایت است .در برخی از سایت ها در فرم ثبت نام ثبت اطلاعات زیادی لازم و اجباری است در صورتی که به بعضی از این اطلاعات واقعا نیازی نیست . همچنین گاهی توضیحات اطلاعات فرم واضح نیست و کاربر دقیقا نمی داند باید به چه صورت اطلاعات را وارد نماید این عوامل در طراحی سایت موجب می شود کاربر بعد از چند بار تلاش برای پر کردن فرم نا امید شده و سایت را ترک کند . به یاد داشته باشید کاربران از وب سایت با هدف کسب اطلاعات بازدید می کنند .

پیشنهاد :

فرم های موجود در سایت های دیگر را بررسی و مقایسه کنید تا به اطلاعاتی از کاربر که به صورت متداول نیاز است دست یابید. می توانید تصاویر فرم های تماس استفاده شده در نمونه کارهای تجارت گستر شهریار ( طراحی وب سایت در تبریز ) را مشاهده کنید . همچنین بهتر است فرم ها در نهایت سادگی و وضوح طراحی شوند.

4- استفاده بیش از حد از تصاویر و انیمیشن

استفاده بیش از حد از تصاویر در یک صفحه وب یکی از اشتباهات بارز در طراحی سایت می باشد  . استفاده از تصاویر در طراحی وب سایت موجب جلب توجه کاربران می شود اما استفاده بیش از حد از آن موجب حواس پرتی کاربر از موضوع اصلی متن می شود . تصاویر باید برای نشان دادن و هدایت کاربر استفاده شود .

انیمیشن ها یک رسانه قدرتمند و بسیار جذاب هستند .به ویژه هنگامی که مناسب استفاده می شود . اما استفاده بیش از حد از انیمیشن موجب هدر رفت زمان ومنابع کاربران شده و بازدید کننده بعد از مدتی صبر خود را از دست می دهد و سایت را ترک می کند .

5- صفحه به هم ریخته ، عدم وجود فضای خالی در سایت

بسیاری از طراحان به فضای خالی در طراحی سایت توجهی نداشته و اهمیت آن را فراموش می کنند . آنها در تمام قسمت های سایت از خلاقیت های طراحی خود استفاده کرده و جایی برای فضای خالی قرار نمی دهند . و نتیجه صفحه ای به هم ریخته و ناخوانا می شود همچنین این علت موجب می شود کاربر توجه اش را  از موضوع اصلی سایت از دست بدهد

 

6- استفاده از موسیقی در سایت

اکثر کاربران هدفشان از ورود به سایت کسب اطلاعات و بهره وری می باشد و در 99 درصد موارد به موسیقی در وب سایت اهمیتی نمی دهند . برخی از طراحان وب موسیقی پس زمینه مختلفی را در هر صفحه وب قرار می دهند که به مراتب این کار بدتر است .

پیشنهاد :

از موسیقی پس زمینه استفاده نکنید اما اگر شما حتما می خواهید استفاده کنید یک قالب برای موسیقی قرار دهید تا کاربر به راحتی در صورتی که بخواهد آن را قطع یا وصل کند همچنین یک موسیقی به صورت مداوم قرار دهید نه اینکه با هر صفحه جدید موسیقی ای لود شود .

7- تست و آزمون سایت

به تست و آزمون وب سایت نیز باید اهمیت ویژه ای داد . تمام کاربران از یک مرورگر خاص برای مشاهده سایت استفاده نمی کنند بنابراین باید سایت را در مرورگرهای مختلف امتحان و بهینه کرد. توسعه دهندگان نیاز به بررسی مواردی از جمله موارد زیر برای تست سایت دارند :

  • آیا وب سایت در تمام مرورگر ها نمایش داده می شود .
  • طراحی و طرح بندی سایت با تمامی مرورگر ها سازگار است .
  • تصاویر و فایل های جاوا اسکریپ در تمامی مرورگرها به درستی نمایش داده می شود .

پیشنهاد :

W3C ابزاری برای تست و برای اطمینان از کیفیت ارائه می دهد.

توجه به  نکاتی که مطرح شد می تواند در بهبود کارکرد سایتتان تاثیر مطلوبی داشته باشد . مواردی دیگر از این دست وجود دارد که طی سالها تجربه می توان به آنها دست یافت . شرکت تجارت گستر شهریار ( طراحی وب سایت در تبریز ) در طراحی سایت های خود تمام این نکات را رعایت می کند . برای مشاوره و راهنمایی بیشتر در تمامی زمینه های مربوط به طراحی سایت در تبریز می توانید با 04133368313 تماس بگیرید و از مشاوره رایگان کارشناسان ما بهره ببرید .

جلسه مشاوره ی رایگان

یک جلسه مشاوره ی رایگان مهمان ما باشید.

در این جلسه تمام نیازهای شما را بررسی میکنیم.

کنار شما هستیم تا بهترین تصمیم ها را با هم بگیریم.

با ما تماس بگیرید:

041-33355073

از طریق واتساپ با ما در ارتباط باشید:

    09145269199

× مشاوره رایگان از طریق واتساپ