امنیت در طراحی سایت

طراحی سایت در تبریز
از مسائلی که امروزه در زندگی انسان ها اهمیت زیادی پیدا کرده است بحث امنیت می باشد .امنیت نه تنها در زندگی شخصی مهم است بلکه در دنیای مجازی و به خصوص طراحی سایت نیز اهمیت بالایی دارد . به همین سبب باید در طراحی وب سایت به این مسائل توجه ویژه ای کرد.وب سایت ها و هر شبکه ای که به وب سرور متصل است ، متاسفانه در معرض ابتلا به خطرات امنیتی هستند . خطرات ناشی از ، استفاده اشتباه توسط کارمندان و یا سوء استفاده از منابع شبکه، وب سرور و سایت میزبان می باشند .

طراحی سایت یک پنجره بین شما و شبکه ایجاد می کند . مراقبت های انجام شده از جمله تعمیر و نگهداری سرور ، به روز رسانی وب سایت ، و نوع کدهای استفاده شده در طراحی سایت می تواند اندازه ی  این پنجره را تعیین نماید .محدود کردن اطلاعاتی که از این پنجره عبور می کند درجه ای از امنیت وب سایت شما را تامین می نماید .

آیا طراحی سایت شما در معرض خطر است ؟

“امنیت وب سایت” نسبی است و دارای دو جزء، داخلی و عمومی است. اگر منابع موجود در شبکه یا سایتتان مقدار کمی از ارزش مالی، شرکت شما باشد، امنیت نسبی شما بالا است .همچنین باید وب سرورتان بروز و تمامی تنظیمات آن به درستی انجام شود. طراحی وب سایت تان نیز به روز و کدهای استفاده شده در آن با بالاترین استاندارد ها نوشته شود .

و در صورتی که شرکت شما دارای دارایی های مالی مانند کارت اعتباری یا اطلاعات مربوط به هویت باشد ، برنامه ها و کدهای سایتتان پیچیده یا قدیمی باشد می توان گفت دارای امنیت پایینی می باشد .

بنابراین اگر سایت تان حاوی اطلاعات مهم می باشد باید در هنگام طراحی سایت به امنیت آن نیز توجه ویژه ای کنید . در ادامه  این نوشته از سایت تجارت گستر شهریار ( طراحی سایت در تبریز ) به بررسی امنیت در طراحی سایت می پردازیم.

کدهای طراحی وب سایت و امنیت وب سایت

هر سایت بدون شک از برخی روش ها برای برقراری ارتباط با بازدید کنندگان استفاده می کند ، و در هر جایی که تعامل نیاز است احتمال یک آسیب پذیری امنیتی بالقوه از وب وجود دارد . تعامل وب سایت ها و بازدید کنندگان اغلب در موارد زیر می باشد :

بارگذاری یک صفحه جدید جهت محتوای پویا
جستجو برای یک محصول و یا محل
پر کردن یک فرم تماس
جستجو در محتوای سایت
استفاده از سبد خرید
ایجاد یک حساب کاربری
لاگین به حساب کاربری
در هر موردی که در بالا ذکرشد بازدید کننده وب سایت ، فرمانی به وب سرور – به احتمال بسیار زیاد به یک پایگاه داده- ارسال می کند . اگر در هرکدام از این موارد برقراری ارتباط، مانند یک فیلد فرم، قسمت جستجو یا وبلاگ، کد به درستی نوشته شده  باشد تنها یک محدوده بسیار باریک از دستورات و یا انواع اطلاعات اجازه عبور  دارند .که این امر برای امنیت وب سایت ایده آل می باشد . با این حال در طراحی وب سایت این محدودیت به صورت خودکار نیست و توسط برنامه نویسان با سابقه و تجربه بالا نوشته می شود .

در ادامه چند علت که می تواند امنیت سایت شما را به مخاطره بیاندازد بیان شده است.

استفاده از نرم‌افزارهای قدیمی

استفاده از سیستم های مدیریت محتوای قدیمی

استفاده از کدها و یا اسکریپت های دارای امنیت پایین یاناامن

استفاده از رمز عبور ساده

نصب نرم‌افزار ، ماژول ، قالب و یا پلاگین قفل شکسته و کرک شده

نصب نرم‌افزار ، ماژول ، قالب و یا پلاگین دارای مشکلات امنیتی

عدم رعایت موارد امنیتی مربوط به سیستم مدیریت محتوای مانند تنظیم سطح دسترسی‌ها

و…

برای مشاوره و راهنمایی درباره طراحی سایت و طراحی وب سایت در تبریز با  04133368313  تماس بگیرید.

جلسه مشاوره ی رایگان

یک جلسه مشاوره ی رایگان مهمان ما باشید.

در این جلسه تمام نیازهای شما را بررسی میکنیم.

کنار شما هستیم تا بهترین تصمیم ها را با هم بگیریم.

با ما تماس بگیرید:

041-33355073

از طریق واتساپ با ما در ارتباط باشید:

    09145269199

× مشاوره رایگان از طریق واتساپ