ممکن است بار ها برای شما پیش آمده باشد که قادر به مشاهده آنی تغییراتی که بر روی وبسایت خود اعمال نموده اید نباشید و یا پیغام خطایی که قبلا در وبسایت شما وجود داشته، با اینکه برطرف شده اما همچنان در مرورگر شما نمایش داده می شود. ممکن است به تازگی DNS های دامنه را تغییر داده باشید اما هنوز قادر به اتصال دامنه به هاست نیستید.
ممکن است علارغم اینکه سایر افراد امکان مشاهده وبسایت شما را دارند اما خود این امکان را ندارید.
پس در صورت وجود هر یک از شرایط فوق در ادامه با ما همراه باشید.
DNS های پیشفرض شبکه مورد استفاده را مطابق با مراحل زیر تغییر دهید. ما DNS های عمومی گوگل را پیشنهاد می کنیم:1- ابتدا بر روی ایکون شبکه کلیک راست کرده و گزینه Open the Network and Sharing Center را انتخاب کنید.
Google Public DNS Preferred: 8.8.8.8 Alternate: 8.8.4.4
نحوه پاک کردن کش (Cache) در مرورگر Google Chrome
1- در سمت راست پنجره مرورگر Google Chrome بر روی ایکون Burger Menu کلیک کنید.
2- سپس گزینه More tools و بعد Clear browsing data را انتخاب کنید.
3- سپس در پنجره جدید موارد را همانند تصویر زیر انتخاب کرده و بعد گزینه Clear browsing data را انتخاب کنید.
نحوه پاک کردن کش (Cache) درمرورگر Firefox
– روی آیکون (Burger Menu) کلیک کرده و گزینه Options را انتخاب کنید.
2- سپس گزینه Advanced را انتخاب نمایید.
3- به تب Network بروید.
4- از بخش Cached Web Content روی گزینهClear Now کلیک کنید.
مرحله سوم :حذف کش موجود در شبکه مورد استفاده
1- cmd یا Command Prompt ویندوز را باز کنید.
2- دستور زیر را تایپ و Enter کنید:
ipconfig /flushdns
مرحله چهارم:ریبوت!
حال جهت اطمینان از اعمال تنظیمات فوق سیستم و مودم خود را یک بار ریبوت (خاموش و روشن) کنید.